[Epitesz-barkacs] szurkeviz volt pusztult indirekt

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Okt. 5., K, 14:14:44 CEST

szepygab at gmail.com wrote:

> Szerintem ez egyáltaslán nem egyedi eset, csak idehaza még nem volt
> ekkora balhé.

Ha lett volna máshol, biztos lett volna hír belőle.
Ha most valaki szétnéz a külföldi sajtóban (ha képes rá), akkor meglepne, ha ez
nem szerepelne benne.

Megnéztem azóta a neten, európa nyugati részén nemigen van ilyesmi. Nem volt rá
időm, de azért megpróbáltam hasonló tavakat keresni olyan helyeken, ahol sokkal
nagyobb a kitermelési volumen. Egyelőre nem találtam. Lehet, hogy mégis máshogy
oldják meg. Nálunk elég szerény a termelés, van, ahol akár 200-szor ekkora a
termelés.

> A Tiszát ciánnal elszennyező baleset is egy hasonló ülepítőtó
> gátszakadása volt. Hasonló balesetek az USA-ig bezárólag mindenfelé
> előfordulnak.

Úgy, hogy lakott településeket önt el a dzsuva? Mert az meglepne.

> Egy ekkora balhé után évtizedes pereskedésre számítok, ami során
> végre pontot lehet majd tenni a felelősség kérdésére. Pont egyszer
> lesz, de ez nem jelenti azt, hogy kiderül feketén fehéren, hogy van-e
> felelős.

Amin nem is csodálkoznék, mert lehet, hogy még olyanok is felelősek, akik már
nem is élnek. Nem azért, mert itt az eseménytől meghaltak, hanem mert az egészet
már eleve szarul csinálták meg ezelőtt x évtizeddel.