[Epitesz-barkacs] szurkeviz volt pusztult indirekt

szepygab at gmail.com szepygab at gmail.com
2010. Okt. 6., Sze, 09:22:07 CEST

jhidvegi írta 6 Oct 2010  8:53 levelében:
> Itt persze a szikkadófélben, ülepedÑfélben lévÑ anyagnak jóval kisebb a
> nyírószilárdsága, és nekem nagyon gyanús, hogy a gátnál figyelembe is vették,
> hogy itt nem tetÑtÑl talpig folyadékot kell visszatartani, hanem egy
> folyamatosan szilárduló anyagot. Ha így van, ez súlyos hiba.
Én ezen az oldalon, a galéria harmadánál levő képet néztem:
http://hvg.hu/nagyitas/20101004_devecser_nagyitas_fotogaleria

Egyrészt az látszik, hogy szikla módjára összekötött anyag volt az a
gát, ahogy írta valaki, kohósalakból.
Jól látható, hogy családi ház méretű tömbök mozdultak meg.
Ugyanakkor a metszetén ill. a jobbra menő gáton úgy látszik, hogy ezt
több menetben magasítgatták. Ez a kép nekem azt mondja, hogy az
aljával lehetett velemi gond. Mintha az nem kapaszkodott volna eléggé
a talajhoz , és kicsúszott volna. Nem a teteje ment el, és a kiömlő
zagy erodálta az alsó rétegeket is, mert csak alul vörös a
törésfelület. Jóval mélyebben van a vörös teteje, mint a tározóban
volt a szint.
Ez nem túlcsordult, hanem szinte robbanásszerűen, teljes magasságában
egyszerre csúszhatott ki. Egyszerűen kitört a kemény gátanyag sarka.

Üdv

szepygab
http://jokaja.hu