[Epitesz-barkacs] gombakku regener

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Okt. 7., Cs, 09:27:53 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:
> a fogyasztasmérő gombeleméről kérdezősködtem nemrégen
>
> újabb fejlemény, hogy tovább "vakult" az LCD kijelzője,
> és a gombelem már 1,38Vra csökkent
>
> mivel vesztenivalóm nem volt, kísérleteztem
>
> egy szétszedett akkupackra kb kb 15 másodpercre rákapcsoltam
> (egy olló volt az áthidalóvezeték) a  döglött 15V-ra
> egy kis szikrácska jelezte, hogy áramlik a delej,

Nem ilyenre kellett volna rákapcsolnod, hanem valami akkutöltőre, amid szerintem
van is, valami olyanra, amivel AAA-t vagy ilyesmit lehet tölteni.

De ez is csak kísérletre jó, hogy megtudd, emiatt halványul a kijelző. Utána
inkább cserélni kellene. Biztos van arrafelé is valami hiper-szuper-market.
Ezekben jó olcsó az ilyesmi, és mivel elég nagy a forgandóság, biztos nem valami
ősi, lejárt cuccot veszel, hanem jó eséllyel frisset.

Ezt berakva ki fog derülni, mennyi idő alatt halványul el újra. Ha néhány év
alatt, akkor ennyi időnkénti csere belefér. Ha néhány hónap alatt, akkor el
lehet gondolkodni a saját hálózati tápján, ami nem lehet valami nagy durranás
olyanra csinálni, hogy ne legyen nagy durranás. :-)

Úgy kísérletezzél, hogy nehogy kifolydogáljon a lé a cuccba, illetve próbáld ki,
hogy a fogyimérő állandóan bele legyen dugva konnektorba, hátha akkor nem merül
ki az ellllem.