[Epitesz-barkacs] gombakku regener

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2010. Okt. 7., Cs, 04:05:18 CEST

a fogyasztasmérő gombeleméről kérdezősködtem nemrégen

újabb fejlemény, hogy tovább "vakult" az LCD kijelzője,
és a gombelem már 1,38Vra csökkent

mivel vesztenivalóm nem volt, kísérleteztem

egy szétszedett akkupackra kb kb 15 másodpercre rákapcsoltam
(egy olló volt az áthidalóvezeték) a  döglött 15V-ra
egy kis szikrácska jelezte, hogy áramlik a delej,
és a gombelem kapocsfesze 1,41Voltra emelkedett
(pontosabban 1,52 re felment, és utána 1perc alatt
visszament 1,41-re, de azt tartósan)
és így már az LCD kijelző leolvashatóvá vált

aztán akadt a háznál 200mV -os döglött gombelem is,
ezek 1/2perc után 1200-ra felment, 1 óra múlva
1100 mV-ra beállt

az ötletet az adta, hogy  lenullázódott  NiCd akkut
valakinek sikerült 12Voltos akkuval felpofozni