[Epitesz-barkacs] gombakku regener

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Okt. 7., Cs, 13:04:07 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> akkor vettem, amikor a lidliben a fogyasztásmérő akciós volt,
> tehát lehet, hogy ősi lejárt cucc volt benne, de kezdetben
> nagyon jól olvasható volt az LCD-je

Persze, de lehet, hogy már a végét járta benne az elem.

> GP76A / AG13 / LR44 gombelem
> átmérő 11.6

Tök szokványos.

> de már nem bízok a kereskedőkben, mert
> a csomagolt állapotban nem tudom megmérni,

Ezért mondtam, hogy olyan helyen kell venni, ahol nagy a forgandóság. Ha valami
maszek kisboltban veszed, lehet, hogy kapsz egy olyat, ami már 5 éve ott van.
De ha megnézel egy teszkót vagy ilyesmit, ott ez valószínűtlen. Nekem legalábbis
bejött mindenféle ilyesmi elemnél.

> hogy az 1,5V fapocsfesz meg van-e, tehát megint
> lutri, hogy milyet veszek, a konnektorban meg
> minimum  200Volt megvan,

Ez a dolog nem függ attól, hogy mi van a konnektorban.

> a fogyimérő meg úgyis konnektorba van dugva, tehát egy

Hát ha így van, tehát az elmúlt teljes időszakot a konnektorban töltötte, és
mégis lemerült, akkor ennek nincs saját belső töltése, de meg lehet barkácsolni.

Erre mondtam, hogy ez nem nagy ügy, de fölösleges, ha azt tapasztalnád, hogy egy
vadiúj elemmel mondjuk 3 évig elmegy, mert ennyi időnkénti elemcsere igzazán
kibírható.

A régi bennhagyása már nem célszerű.

A belső feszentartáshoz azon túl, hogy szét kéne szedni, fel kéne mérni, hogy az
ott lévő hálózattal milyen kapcsolatban van az az áramkör, ami az elemről megy.
Ha az egyik bemeneti ponthoz van kötve valamiért az elem egyik pontja, pl a
negatív, akkor igen egyszerű a megoldás, és biztos hely is van benne hozzá: RC
sorban a másik pontról, aztán egy dióda, ha kell, kis elkó (ha nem volna ott
eleve) de lehet, hogy sima kondi is elég, ki kell számolni, és végül egy zener.
Ha ezekkel a fesz az új elem feszültségén van tartva, akkor az nem fogy, de nem
is fog felrobbanni. Maga az elem meg azért kell, hogy ha kihúzod a konnektorból,
hogy máshova rakd, ne felejtse el a beállításokat, értékeket.

De előbb mondom, új elemmel próba, meddig jó.