[Epitesz-barkacs] gombakku regener

(G)feri mekk-elek at freeweb.hu
2010. Okt. 8., P, 10:26:57 CEST

e legyen nagy durranás. :-)

> GP76A / AG13 / LR44 gombelem
> átmérő 11.6
> magasság 5.4
> fesz. 1.5V
> mAh 60

> tehát az alkáli gombelemek legnagyobbja van benne,
> de már nem bízok a kereskedőkben, mert
> a csomagolt állapotban nem tudom megmérni,
> hogy az 1,5V fapocsfesz meg van-e, tehát megint
> lutri, hogy milyet veszek, a konnektorban meg
> minimum  200Volt megvan,

A  gombelemeknél  a 1,5V -os kategóriában az alkáli számít a gagyinak,
az   ezüstoxid pedig a tartósnak. Utóbbi normál használat mellett, amíg nincs
teljesen lemerűlve szinte biztosan nem folyik
ki,  a  kivehető  teljesitménye  is  az alkálinak  többszöröse.  Az élettartama a
közelében  van  a lithium elemeknek, ezért nagyon kicsi az esélye, hogy
jobb kereskedésben használhatatlant kapj.

                                      Pl.:

           http://orczy.webshop.co.hu/index.php?Oldal=adatlap&Id=termek_1827_12900.1.jpg

Sokszor a gombelemen szerepel is a silveroxide felirat.
Mellesleg  márkás  készülékekbe,  kvarcórákba  sohasem  szabad alkáli
gombelemet  rakni, mert amellett, hogy hamarabb lemerűl, nagy az esély
rá,  hogy  kifolyik,  kigőzöll  és  ezzel  tönkreteszi  a szerkezetet,
elemtartót.

A   gombelemek   rátöltögetésével   vigyázni   kell,   mert   könnyen
felrobban... Amugy főleg az ezüstoxidok nem is mindegyik javítható így
fel.    Rátöltésnél   becsapós,   hogy  ha  nem  limitálható  a  töltő
árama, sokszor   egy   idő után hirtelen (langyosodáskor pl.) lecsökken
az elem belső ellenállása,  megnő a töltő  árama és bumm.

--
Üdvözlettel,
 (G)feri                            mailto:mekk-elek at freeweb.hu