[Epitesz-barkacs] gombakku regener

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Okt. 8., P, 11:46:37 CEST

(G)feri wrote:

> A  gombelemeknél  a 1,5V -os kategóriában az alkáli számít a gagyinak,
> az   ezüstoxid pedig a tartósnak. Utóbbi normál használat mellett,

Nahát, eddig nem is hallottam róla, hogy kétféle ilyen elem is van.

> http://orczy.webshop.co.hu/index.php?Oldal=adatlap&Id=termek_1827_12900.1.jpg

Erre meg nem is számítottam, hogy nem csak háztartásigép-alkatrészekkel
foglalkoznak.
Ráadásul ez, amit itt linkeltél, igen olcsó. Tegnap néztem a teszkóban, két
ilyen LR44-es 600Ft.

> A   gombelemek   rátöltögetésével   vigyázni   kell,   mert   könnyen
> felrobban... Amugy főleg az ezüstoxidok nem is mindegyik javítható így
> fel.

Persze, csak másodpercekig kell odaérinteni szinte, és nézni a hőmérsékletét.

Én a durva duracellel szoktam volt játszani vele, ami belenyom fél ampert, ezt
módja van neki másodperc nagyságrendű ideig, mert utána lekapcsol a cucc, mert
hibát észlel. Túl gyorsan megy fel a fesz, azért.

De most már inkább kicserélem újra, nem szarozok vele. Főleg, hogy észrevettem,
hogy pl a vércukormérő (amiben 3 ilyen LR44 van) a kimerülés közelében
hülyeségeket mutat, ráadásul abba az irányba, amitől indokolatlanul megnyugszik
az ember.