[Epitesz-barkacs] Galgaheviz okofalu

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Okt. 7., Cs, 14:07:47 CEST

Hofferek Attila wrote:

> Neztem en is ezt, ez egy annyira hamvaban holt dolog, latszik is, hogy
> csak par szerencsetlent sikerult behintaztatni a projektbe, aztan most
> ott allnak felig kesz hazak meg nagy pusztasag.

Szerintem ilyesmiben előre kéne menekülni, vagy hogy mondjam.
Szó esett itt korábban a talajban tárolható hőről, ami nem éri meg családi ház
szinten. Na de egy egész falu esetén megérheti, és jó nagy szám lehetne, hogy
van egy párszáz házból álló település, ami alatt van egy ilyen lób... jókora
hőtároló, és a faluban tán még az utcán is elolvad a hó, de a házakban
mindenképpen meleg van anélkül, hogy bármilyen fossziliát elégetnének.

És persze nem régi parasztházak, hanem agyonszigetelt házakból állna, aminek a
kinézete lehet akármilyen hagyományőrző is, meg a szigetelőanyag is lehet
ezerféle.

A gépészeti holmikat meg el lehet rakni mindenféle fészerbe meg ahogy célszerű.

Na és nyilván sok más szempont is bedobható, amik szintén előremenekülést
jelentenének, ez csak egy téma. Ezek mellett lehet kapálgatni, birkát nevelni,
vagy amit akarnak.