[Epitesz-barkacs] Galgaheviz okofalu

Balázs Bámer bamerbalazs at gmail.com
2010. Okt. 7., Cs, 14:23:36 CEST

Én is voltam ott (kb. 7 éve) amikor a fűtőháznak is csak a váza volt,
de nem volt szimpatikus az elképzelés. Amit láttam, azokból Gyűrűfű,
Visnyeszéplak sokkal reálisabb, gyakorlatiasabb, kevésbé anyagias.

> Szó esett itt korábban a talajban tárolható hőről, ami nem éri meg családi
> ház szinten. Na de egy egész falu esetén megérheti, és jó nagy szám lehetne,

Az igen. De távfűtés faluban biomassza alapon? Szerintem ez nem célszerű.

> És persze nem régi parasztházak, hanem agyonszigetelt házakból állna, aminek
> a kinézete lehet akármilyen hagyományőrző is, meg a szigetelőanyag is lehet

Igen, ez a jövő. Mi is fogunk még szívni a vályoggal, bár eddigi
tapasztalatok alapján az a ház hőtechnikailag legjobban sikerült
része. De félelmetes, hogy hányan építenek hőszigetelés nélküli házat
még a XXI. században is...

Amúgy a cikkíró építész szerintem elszámolta magát, miszerint a
szalmabála fal csak a 38-as Porotherm felét tudja. Hőszigetelésben
durván jobb lehet, és bent a sor vályogtégla miatt már hőkapacitásban
is veri egy kicsit.

szia: Balázs