[Epitesz-barkacs] TV bajom van

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2010. Okt. 8., P, 10:28:24 CEST

SZIGETI Szabolcs  <szigi at ik.bme.hu> 2010.10.05. 15:24:18 +2h-kor írta:

> Hali!
>
> Szerintem találomra nem érdemes nagyon tekergetni a dolgokat. Ha csikos,
> akkor az nem hiszem, hogy fókusz probléma, hanem szinte bármi más is lehet.
> Tovább lehet, hogy ami fókusz problémának nézel, az valójában konvergencia
> probléma (szétcsúsznak a színek egymástól), ahhoz meg mást kell tekergetni.
>
> Fotót nem tudsz adni a jelenségről?

megpróbálok majd fotókat is csinálni, addig is
pontosítom a gondomat:

reggelre 17celsiusra visszahülő szobában "áthült"  TV bekapcsolás
után kb 1 - 1,5 óra ideig hülyéskedik, utána már teljesen hibátlan
képet ad. (20celsius felett nem hülyéskedett)

ebben a bekapcsolás utáni problémás idóben:

kezdetben csak a kép foltjai látszanak
és a folt szinei szétesnek RGB színekre
(pl. a hiradóban az ember fejének megfelelő
méretű foltban 3 függőleges RGB foltnak
látszik, a háttér fehér    )
hang van rendesen

utána  az RGB szinek "összeállnak" (a bemondó
feje kezd kivehetővé válni -- az arc és a haj -- )
de még csak homályos (mintha fényképezéskor
még nem látok rendesen a keresőben )
de az RGB szinek már keverednek

utána (mintha fényképezéskor tekergetve a lencsét)
egyre élesebbek lesznek a képek

és 1 - 1,5 óra múlva "bemelegedve" hibátlan a kép
(a burkolat le van véve, mert a scart tájékán
kontakthiba miatt már macerálnom kellett, jelenleg
2léc, egy hungarocell darabka és egy 20 dekás nehezékkel
terhelt scart kábellel ) ha a burkolat  fent lenne,
biztosan hamarabb bemelegedne

néha villanások is vannak