[Epitesz-barkacs] gombakku regener

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Okt. 8., P, 01:39:30 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> 20Voltos állásban nulla voltot mutat

Ez milyen műszer? Nem lehet, hogy rohadtul beterhel?

> ha benne van a gyöngülő elem, akkor az LCD kijelző egyre vaksibban
> olvasható le, de
> ha bedugom a konnektorba, akkor is a gyöngülő elem  hajtja vaksi
> módon az LCD kijelzőt
>
> kivettem az elemet, és úgy dugtam a konnektorba, akkor az LCD jól ment
> a hálózatról, de
> van  2db döglött LR44-em is, és a bedugott műszerbe beletettem a
> 2döglöttet, erre az LCD kijelző azonnal "elvakult"

Ezért nem értem. Ha nulla van az elem helyén, akkor ugye az elem nem tud
beterhelni, ha berakják, hacsaknem valami fura áramkör észleli, hogy ott van, és
elveszi a terhet mástól.

Nem két elem kell bele? Ha igen, lehet, hogy nem jól mértél, nem a megfelelő
pontokra raktad a V-mérőt.

> szóval észreveszi, hogy van-e benne gombelem, és ha van, az LCD
> kijelző táplalását a gombelemre kapcsolja

Meglepne, ha így lenne. Sokkal esélyesebb, hogy az elem más miatt lepusztult, és
képtelen a kisáramú belső táp feléleszteni. Az is lehet, hogy sok időt töltött
konnektoron kívül a cucc, és ekkor pusztul le az elem.

Szóval a fentiekből számomra az kövekezik, hogy ha beraknál új elemeket, és
vigyáznál arra, hogy a cucc rövidke időktől eltekintve mindig konnektorban
legyen, szerintem a büdös életben nem fogyna ki belőle az elem.