[Epitesz-barkacs] vorosiszap megint

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Okt. 8., P, 16:00:03 CEST

vajk fekete wrote:
> akkor abban egyetertunk, hogy a cucc sokkal biztonsagosabb lett
> volna, ha csak 20 centi viz van a tetejen. es hogy semmilyen mas
> indokot nem tudunk egyelore hogy miert kellett 2-3meter magasan
> tartani, mint hogy valami miatt megerte nekik igy tenni.

Szerintem nem működne 20 centivel jól. Az a működés lényege, hogy a rajta álló
víz kioldja az alatta lévő ülepedett anyagból is a nátronlúgot, és ekkora
területről hatékonyan tudni kell visszaáramoltatni. A visszaáramoltatás jelentős
része a technológiának. 280ezer m2-ről basic visszaáramolni a lé, ha csak 20
centi a vízréteg, legalábbis az arányok puszta érzésre ezt diktálják nekem.

A 2-3 méter viszont az egész területen elég egyforma töménységre ad lehetőséget
úgy, hogy minden m2-en a felfelé történő nátronlúg diffúzió meg tud valósulni,
tehát nagy a visszanyerési teljesítmény.

Ez amúgy egy tökhülye anyag. Levegőn, ha kis méretekben van jelen, a CO2-vel
reagál, és megszűnik lúgnak lenni. (Erősen higroszkopos anyag, a vízzelbe
beoldódott CO2-vel reagálna.) A nagy műfelháborodások is eléggé tudatlanságra,
tapasztalatlanságra engednek következtetni. Szerintem, ha hagyják a földeket a
francba, a nátronlúg akkor is eltünne egész hamar. Más kérdés, hogy a sok
vasoxid meg a nátriumkarbonát milyen hatású, de hogy nem lenne ott fél-egy év
múlva jottányi nátronlúg sem, abban csaknem biztos vagyok.

Nátronlúg alkalmas pl arra is, hogy ha zárt helyen vannak emberek, és feldúsul a
CO2 tartalom, ezzel el lehet nyeletni.