[Epitesz-barkacs] esocsatornavas hajlitas in situ

Pataki István pataki.istvan at freemail.hu
2010. Okt. 10., V, 17:29:49 CEST

Sziasztok!

Sajnos elég meredekre kell állítani, hogy ne hajoljon be, akkor meg
könnyen hanyatt dől/leesik az ember. Ilyen magasságban már esetleg
magadat és a létrát is érdemes kikötni. Először fölmászol kikötöd a
létrát a csatornához vagy a vashoz (nem kell nagy erőt tartania) vagy
bármi értelmes fix ponthoz, aztán magadat valami istránggal a
létrához, és el lehet kezdeni a hajlítgatást.
A távtartót úgy képzelem, hogy egy trapéz, a fal felőli vége jóval
szélesebb, mint a létránál. Tetőlécből (bramac) 5-ös, esetleg 6-os
pozdorjacsavarral, csavarás felől 4-es fúróval előfúrva (6-osnál
ajánlatos, nehogy elrepessze) kétoldalról összecsavarozva "fógópárral"
erősítsd a létra szárára. Ez egy kicsit túl van biztosítva, de
pszihésen nem mindegy, nekem pl. könnyen elkezd remegni a lábam, ha
nem bízom a szerkezetben.

Üdv
pi