[Epitesz-barkacs] csoellenallas Re: percenkent 7,3 liter

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2010. Okt. 15., P, 15:27:34 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2010.10.14. 16:50:31 +2h-kor írta:

> Valahogy térfogatáramot (vízóra) kéne mérni, meg két nyomást a szivattyú két
> oldalán.

vízóra van a rendszerben, azzal mértem a percenkénti vízmennyiséget

rosszul fogalmaztam meg, hogy mi érdekelne

a mórickaábra szerint
a tágulási tartály kazánból felfelé áramló oldalán 1cm magas "buzgár"
keletkezik, tehát az én elgondolásomban a pl 56W szivattyú teljesítmény
(a hálózatból felvett)
"felelemésztődik" a  radiátoros rendszerben cső- és idomellenállásokban
+ van egy pici buzgárocska is

"felemésztődik" tehát   x db 3/4-es ív áramlási ellenállásán +
10m 3/4-es slag belsejében a felületi ellenállás (ohm) + 10m 1collos
slag felületi ellenállása +  ......
-----
közben találtam egy mondatot a
http://www.vizgep.bme.hu/mota/vgag02/konyok.pdf -ben

"a csőív áramlási ellenállása az áramlási sebesség, így az idomon átáramló
térfogatáram négyzetével arányos ... "  meg " szembenforgó örvénypár
energiacsökkentő
disszipatív hatása" stb
-----
az én fűtési rendszerem olyan - amilyen, átalakítani nincs pénz,
meg nagy kedvem sincs hozzá,  itt már csak optimalizálni lehetne

az idézett mondat azt üzente, hogy az áramlási sebességet csökkentve
csökkenne pl. a csőív ellenállása, így a teljesítményfelvétel is

a buzgárocska viszont arra enged következtetni, hogy itt még túl nagy
az áramlási sebesség, valamennyivel csökkenteni is kellene

a keringetőszivattyú legkisebb állásához képest csökkenteni csak a
sorbakötött kondis feszültségcsökkentő játékkal tudnék.

ha a "percenkénti 7,3liter" buzgárocskát hoz létre, akkor
figyelgetni lehetne  a vízóra pörgését, hogy meddig bírja a
szivattyú a kondenzátoros lassítást?