[Epitesz-barkacs] csoellenallas Re: percenkent 7,3 liter

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Okt. 16., Szo, 06:00:33 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> láttam földszintes házban gravitációs etázsfűtést kétcsöves módon,
> 60-as csővel kezdődött, és leágazásoknál mérésekkel, számítással, stb

Ja tényleg, én is láttam olyat, hogy ugyan szuterénszinten volt a kazán, de az
egyik lakás is, és fűtött normálisan. Ott is 2 collos csövek futkostak.

> ( Hurkolt csőhálózatok hidraulikai analízisének lépései... című
> tantárgy alapján számítógéppel meg tudnám csinálni, csak amikor
> lyukkártyával

Hát igen. Na de ha gyakorlatról van szó, és pontosan szeretnéd tudni a
viszonyokat, akkor inkább mérni kell.

> tökölésre egy 3fokozatú keringetőszivattyú  100W vagy 67W vagy 46W
> 180napos fűtési idény  x  24óra/nap esetén  ( 4320óra mellett
> 20eHUF vagy 10eHUF évente ) tükrében pl.
> érdemes tökölni egy  Grundfos legújabb szivattyúja a Grundfos Alpha
> Pro-val?. " A szivattyú pillanatnyi teljesítménye, amely az
> újdonságnak számító beépített kijelzőn folyamatosan nyomon követhető,
> 6 Watt-ra is csökkenhet"

Végülis, bár mint számolgattam, ugye a megtakarítás jelentéktelen. Úgy is rá
lehet a dologra hajtani, hogy ha a megtakarítás fűtési idényenként x Ft, akkor
hány fűtési idény alatt térül meg a drága holmi.

Ezzel szemben a hőszigetelésbe való befektetés a drága holmi árából mennyi
megtakarítást jelent, ezt is érdemes kiszámolni.

> A keringető szivattyú egy háztartás villamos energia fogyasztásának
> 15%-át teszi ki.

Ez lehetséges, bár valszeg túlzó. Viszont akkor jár, amikor fűteni kell, a
vesztesége tehát nem vész el.

 Az új generációs szivattyúk alkalmazásával a
> háztartásban 10%-os energiamegtakarítás érhető el, azáltal hogy a....

hogy hülyén számolunk.

>  és mintha 15évvel számoltak volna ekkor, mert a fűtési
> rendszer állítólag egy
> hosszabb távú beruházás

És még jó eséllyel ezügyben is rosszul számolnak.

> én most csak az üzemeltetést vettem "górcső" alá, mert keringetnem
> mindenképpen kell,
> akár van hungarocellem, akár nincs, a "forgómorgó" pörög

De beszáll a fűtésbe azzal a 40-50W-tal, és ha lecsökkented 10-re, akkor a
megtakarításod csak 30-40W-nak megfelelő energia szorozva az áram és a
fűtőanyagod kWh árának a különbségével.

Ezért mondtam, hogy a hőszigetelés többet jelent sokkal, de az is, ha hangyányit
lejjebb veszitek a hőfokot, pl éjszakára.

A soros kondi is segíthet addig. Meg kell keresni a 3 fokozat közül azt, ami a
legstabilabban hajlandó működni soros kondival a legkisebb, még biztonságos
fordulaton. Ez olcsó megoldás. A szivattyúcsere meg drága.