[Epitesz-barkacs] csoellenallas Re: percenkent 7,3 liter

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2010. Okt. 16., Szo, 04:04:46 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2010.10.15. 16:48:00 +2h-kor írta:

> Ha viszont az egész rendszert átalakítod gravitációsra, akkor ez a többlet
> kikerül a rendszerből, cserébe irdatlan átmérőjű csövekre kell cserélned a
> mindent, és tán a ráadiátorokat is ki kellene cserélni, meg a kazánt leásni
> egy  mélyebb helyre, pincébe.

láttam földszintes házban gravitációs etázsfűtést kétcsöves módon, 60-as
csővel kezdődött, és leágazásoknál mérésekkel, számítással, stb ,
kellene méretezgetni ( csőhosszakkal, belső súrlódással, hogy szűkítéseket
ne kelljen használni a behangoláskor )  szóval olyat nem  vállalnék be,
hogy lakásbővítéskor egy új leágazás miatt  csőhálózatanalízist  :-(
( Hurkolt csőhálózatok hidraulikai analízisének lépései... című tantárgy
alapján számítógéppel meg tudnám csinálni, csak amikor lyukkártyával
és telexgépes papírszalagos adatbevitellel nagyon elment a kedvem
az ilyesmitől  )

> Ha viszont néhány m2 hungarocellt felrax valahova, lehet, hogy a
> megtakarítás  nagyobb lesz sokkal, és nuku tökölés.

tökölésre egy 3fokozatú keringetőszivattyú  100W vagy 67W vagy 46W
180napos fűtési idény  x  24óra/nap esetén  ( 4320óra mellett
20eHUF vagy 10eHUF évente ) tükrében pl.
érdemes tökölni egy  Grundfos legújabb szivattyúja a Grundfos Alpha Pro-val?.
" A szivattyú pillanatnyi teljesítménye, amely az újdonságnak számító
beépített kijelzőn folyamatosan nyomon követhető, 6 Watt-ra is csökkenhet"

http://www.merkapt.siteset.hu/index.php?m=11652
Energiatakarékos keringető szivattyúk
A keringető szivattyú egy háztartás villamos energia fogyasztásának 15%-át
teszi ki. Az új generációs szivattyúk alkalmazásával a háztartásban 10%-os
energiamegtakarítás érhető el, azáltal hogy a....
---------
sajnos most nem találom  azt a cikket, ami a hagyományos és a modulációs
keringési szivattyúk tükrében végez megtérülési számítást, de korábban
olyat is olvastam egy szakcikkben, hogy pl. egy 3fokozatú
keringetőszivattyúnál

pl. 15-ös rézcső mellett  100Wattos fokozat, 18-as rézcső mellett  67W, 22-es
rézcső
mellett már csak 46W,  tehát a beruházási költség csökken ugyan, de az
üzemeltetési
növekszik, és mintha 15évvel számoltak volna ekkor, mert a fűtési rendszer
állítólag egy
hosszabb távú beruházás

én most csak az üzemeltetést vettem "górcső" alá, mert keringetnem
mindenképpen kell,
akár van hungarocellem, akár nincs, a "forgómorgó" pörög