[Epitesz-barkacs] levegomelegito

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2010. Okt. 16., Szo, 16:16:34 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2010.10.16. 14:18:51 +2h-kor írta:

> Mitagadás, nem értem az egészet. Mit akarsz csinálni?

van egy kazán, aminek a füstjét a kék nyíllal jelzett vízszintes irányban
egy zománcos kályhacső viszi, a füstkavarót ebbe tettem bele,

a füstkavaró így egy 1méteres rövid csődarabon sokkal több
hőt ad le, mintha " zavartalanul " suhanna át egy 1méteres sima
csövön  ( gondolom, hogy a bonyhádi vízmelegítőben is azért
csináltak ilyet, hogy a forró füst ne tudjon zavartalanul a kéményt
fűteni, hanem a füstöt egy  rövid csőszakaszon megkavarva minél
többször találkozzon a vízzel, és már hőjét jobban leadva mehessen
csak a kéménybe  )

szóval egy ilyen, jobban felmelegedő csövet pl. ellenáramú
hideg levegővel hűtve pl a kazánba jutó levegőt elő lehetne
melegíteni