[Epitesz-barkacs] levegomelegito

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Okt. 16., Szo, 17:11:12 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> szóval egy ilyen, jobban felmelegedő csövet pl. ellenáramú
> hideg levegővel hűtve pl a kazánba jutó levegőt elő lehetne
> melegíteni

Aha, szóval ez lenne a cél!

Ha ügyes vagy, akkor elolvad a kazán. :-)

Azért nem értettem, mert azt írtad, hogy ezt a füstkevert csövet
lehőszigetelnéd, innentől nem értettem az egészet.

Biztos jó ötlet ez az ellenáramú levegő-előmelegítés, de az is biztos, hogy ez
az 1m jelentéktelen. Szellőzőkkel kapcsolatban számolgattam már ilyesmit, és
sokkal szerényebb légáramú ellenáramú hőcserélőre, ami sokkal nagyobb hőátadó
felületű per méter, sokkal nagyobb hossz adódott.

Jó lenne tudni, mi az ábra azoknál a kondenzációs kazánoknál, amiknél -
tudtommal - koncentrikus két cső van, asszem a külsőben jön lefelé a hideg
levegő, a belsőben meg meg felfelé az égéstermék. Méghozzá sokszor egészen
hosszan, nem 2 méteren. Itt ugye a hőátadást nedvesség lecsapódása is kíséri,
meg hát ventillátorral kell a gázáramot biztosítani.

Persze itt kisebb sokkal a hőmérséklet, mint a te kazánodnál lesz. Remélem,
beválik.