[Epitesz-barkacs] levegomelegito

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Okt. 17., V, 09:29:39 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> jól érzed, hogy ez egy légszennyezettségcsökkentő ketyere.

Na azért nem kell túlzásba esni. Itt nem arról van szó, hogy jaj, de nagyon
szeretnéd megóvni a környezetet. :-) Maradjunk a valóság talaján.

> egyébként engem az érdekel, hogy nekem ne kelljen a füstöt nyelnem,
> és az, hogy a környezet sem nyeli, az nekem akár másodlagos is
> lehetne,

Mindkettő másodlagos. Valószínű, hogy az adott szomszédság mellett 2 napig se
tudnád üzemeltetni natúr módon, tehát magasba vezetett kémény nélkül, mert
feldobnának a szomszédok, te meg kapnál jókora büntit, ha másért nem, az égetési
rend szabályainak a meghágásáért. Ha meg kéményt építenél, azért kapnál, mert az
ugye elvileg nincs.

Szóval tegyük a szívünkre a kezünket, és valljuk be legalább magunk között, hogy
itt a kémény kikerüléséről van szó - ami dícséretes dolog végülis, ha ilyen
kemény műszaki intézkedésekkel próbálod megoldani. A tapasztalataidra majd -
gondolom nem csak én - kíváncsi leszek.

Kicsit elgondolkodtat a működtetés áramfogyasztása. Ha tényleg 100-150W között
van, akkor az évi 3 hónap napi 12 óra mellett, tehát évi 2 hónap folyamatos
üzemmel számolva 150-220kWh, árban meg kb 7500-11000 Ft, szerintem az évi
kéményseprési díj nincs ennyi (bár nem tudom). És akkor még ott van az a
veszteség, ami abból adódik, hogy a cucc kint van, tehát az ott róla lejövő hő
kint megy el.

> köszi,
> már most is kényelmesen megy, ha 6 - 7 kW-nál többet nem taposok be a
> kazánba :-)

Mármint a mosó? Vagy most még csak natúr használod, és ott füstölög az udvaron
valahol a ház mellett?

Most még elég szerény hidegek járnak. Nálam egy klíma is simán befűti nem is
100% üzemidővel az elég szarul szigetelt betonkócerájt.