[Epitesz-barkacs] levegomelegito

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2010. Okt. 17., V, 16:35:55 CEST

(G)feri  <mekk-elek at freeweb.hu> 2010.10.17. 08:59:11 +2h-kor írta:

> [...]
> csökkentő
> vegyes  kazánom használni, ha azt a légjárás vagy a szomszéd távol léte
> lehetővé  teszi.  Szerencsére  mostanában  általában a lányánál a panelben
> telel,
> mivel   ott   mindenképpen  fizetniük  kell  a  távfűtést.  Én  is  arra
> gondoltam,   hogy  ventillátorral  átnyomatom-átszívom  a  füstöt  vizen,
> vagy
> vízpárát permetezek rá, csak  nem  tudtam,  hogy  ez kis üzemben a
> gyakorlatban is működik-e hatásosan. Volt már

egy olyan régi kazánra szereltem, ami 50% hatásfokú
ebben kb 6kW-nyi melegvizet csináltam a radiátorok felé,
és saccra kb 6kW-nyi ment el füstirányban

> egy olyan (nem komoly!!!) őrűlt ötletem is, hogy mi lenne ha a füstöt
> leküldeném ventillátorral
> a  csatornába,  de  szerencsére ebből kigyógyúltam :) Lenne is hadd el
> hadd ha az utcán a csatornafedelek likján dőlne a füst :).
> Szóval  engem  is  érdekel  a  projekted. Tehát Te vízpárát permetezel
> a  füstbe?  Nem  rontja  le  nagyon a huzatot? Bár ezen (szívó)

az én szívóventim 50celsiusig mehetne a lapátja műanyag, emiatt
is kellett visszahűteni, de ez csak hasznomra válik

a rajzon 2db porlasztó van,
és 2db "keverőcső" pedig
110-es pvc szürke wc-cső, azok idomaival vannak összekötve
1m-esek + a 2 db T idom összesen fél métere

a "porlasztó" 1db 10literes kézi locsolókannán levő szórófej
+ 1db 5literes locsolókanna szórófeje

ezekbe a szórófejekbe meg az EURIKA mosógépürítője nyomja a
vizet

szóval a locsolókanna lukacsos locsolófejének a lukjai kevesek és nagyok,
emiatt tud csak 6kW-nyi füsttel eléggé elkeveredni :-(
tehát ennél sűrűbb lukú kellene

> [...]
> miatt   lehűlt   füst  miatt  lecsökkent  a huzatod, vagy csak a fűtés
> hatásfokát szeretnéd növelni? Úgy látom a rajzon, nem csak
> annyi  vizet  porlasztasz  amennyit ki is visz magával a füst,
> hanem  jóval  többet,  ami  lehullva-lefolyva  a cső oldalán, a tartály
> részben  ismét  összegyűl.  Akkor  viszont  ez  gondolom  nagyon hamar
> elmocskolódik,  ezért  cserélni, netán szűrni is kell. A semlegesítése
> is    kényes   téma.  Belefér-e  a  háztartási  szennyvíz  fogalmába a
> füstgázzal  szennyezett  mosóleve a kazánnak? Elvileg ennyivel kevésbé

a kondenzációs kazánok kéményében alul gyűlő pl. savas vizet jogod van
csatornába juttatni,

> szennyezem a levegőt, viszont egyik cég a Csat. Művek (vagy efféle) és
> gondolom másiknak anyagi érdeke a levegő tisztasága. A képet nézve  a
> mosófolyadék   hőjének  hasznosítása
> (gondolom) hőcserélő megoldással csak a hatásfok miatt hasznos, vagy
> szükséges is
> hűteni  a  folyadékot,  pl.  ezen  a  35  fokon  jobb  a  füsttisztító
> képessége?

ezt  a 35 fokot a műanyaglapátos csőventi szereti, akár 50 fokig is
( a gyári leírás 50celsiust írt ) szóval ez "így alakult"

ezzel a 35 - 50 fokkal mondjuk a műhelyt tudnám fűteni, majd pl 25celsiusra
visszahülve
mehetne megint a porlasztóhoz