[Epitesz-barkacs] homokszuro Re: viztisztito vasas lottyhoz

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Okt. 19., K, 16:51:13 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> amikor a leégett danfos keringetőt szétszedtem, a vasiszapot
> alig bírtam kiszedni belőle, szóval a emiatt kaptam fel a fejemet
> ezen a vasiszapos problémán. :-(

Lehet, hogy gipszet vagy ecetet kell beleönteni. :)

> a melléklet szerinti 17.oldalán a levegőztetésről szólnak, és a nyílt
> fűtési rendszernél
> meg oxigén van bőven

Hát igen, innentől én nem vagyok képben. Nekem az volt eddig evidens, hogy
ahhoz, hogy a vas megrozsdásodjon, a vízben kell lennie oldott oxigénnek. Hát
most már semmit nem tudok.

Ha volna hozzá kedvem, időm, vákuumszivattyúval meghúznék egy kis desztvizet,
hátha van még benne oldott bármilyen gáz, aztán egy fémtisztára csiszolt
vaslemezdarabot beleraknék egy befőttesüveg ilyen vízbe, amiben csurig van víz,
és úgy lezárni, aztán megnézném lépten-nyomon, akár heteken át, hogy mi az ábra.
Kontrollnak meg egy nyitott üvegben csapvízben egy ugyanilyen lemez.

Na de nem fogom megcsinálni asszem.

Olyat viszont már láttam, hogy desztvízben (öblítővíz) kevés krómsav, annak az
1%-a kénsav, de épphogy színes tőle. Ebben hetekig benne tartva szabad
vízfelület mellett sem lesz rozsdás a vas. Pedig ezek oxidáló savak.

Szóval keríteni kéne valami hozzáértő vegyészt, vagy vegyész listára, fórumra
felmenni... :-) Bár asszem ez náluk is úgy van, hogy mindenki ahhoz ért, amivel
foglalkozik, a többi része homályba vész.