[Epitesz-barkacs] percenkent 7,3 liter

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Okt. 20., Sze, 23:51:18 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> most már van 2 hőmérő is, és most már így konkrét adatok is vannak
>
> *******************
> 0,10 liter/s * 4,2kJ/literfok * 5,5 fok =
>
> 0,1 * 4,2 * 5,5 = 2,31kW összesen az egész házban,
> de  csak napi néhány órára lett begyújtva
>
> vízmérő     0,10 liter/s  térfogatáram
> előremenő  41,1
> visszatérő   35,6
> lakás      17
> kint        9,3
> *******************

Ez így elég reális, és bár nem tudom, mekkora a ház hűlő felülete, de ráférne
némi hőszigetelés. Gondold el, ha majd kint -15 lesz, bent szintén 17-et akarsz
legalább, az ugye 32 fok különbség a jelenlegi 7,7-tel szemben, tehát több, mint
4-szeres teljesítmény fog kelleni.

Bár lehet, hogy ha nagyon nem folyamatos a fűtés, a falak nem tudnak
átmelegedni, szóval ez nem mérvadó még.

> ez az 5,5fok hőfokváltozás kevésnek tűnik,

Ekkora teljesítménynek miért lenne kevés? Különben is, pont az jön ki, hogy ha
kisebb vízáramot csinálnál, több lenne, tehát lehet még spórolni a
szivattyúteljesítményen.

> a keringetőt egy kondival vigyem lassabbra,
> vagy inkább hagyjam, ha ilyen kicsi a hőfokváltozás?

Kisebbre lehetne venni, de lehet, hogy instabil lesz, szóval bizonytalan, hogy
elindul-e, vagy ha forog, nem akad-e el valami kis akármiben, és áll meg, nem
veszed észre... szóval lehetnek bajok. Mert hogy ugye ez nem cirkó vagy más,
amiben a védelem elzárja a gázt, hanem befűtesz, és ha ott ég a cucc, akkor ég,
mese nincs.

Biztos volt már róla szó, csak nem figyeltem: milyen biztonsági intézkedéseket
lehet tenni pl áramkimaradás esetére, vagy ha elromlik a szivattyú?
Én pl lehet, hogy paralell beraknék golyóscsapokkal kiválaszthatóan másik ágat
is másik szivattyúval, meg valami szünetmentes tápot is kerítenék, meg valami
jelzőrendszert, hogy ha nincs áramlás, és pl a kazán hőfok eléri a 80-90 fokot,
akkor ébresszen fel...