[Epitesz-barkacs] percenkent 7,3 liter

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Okt. 21., Cs, 11:58:18 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> bevallom, a klimagépem levegője gégecsővel fog bejönni,
> és a melegvíz is slagosan, mert a klímagépet sem teszem
> "az építmény részévé", sőt lehet, hogy hibridizálva lesz
> ( pl. a vízpárával hűtött füstös permetet fogom lefagyasztani )

Jó, de amíg nem "lesz", addig a "van"-t lehetne használni.

Pl a ez az említett 2,3kW mondjuk 3 órán át tart, és ez radiátorokra dolgozik,
akkor a plafonnál van meleg.

Ha ezt klímával csináltad volna, ami kb ugyanezt tudja 0,8kW felvétele mellett,
az lehet, hogy az egész térben lent is megcsinálta volna a 18 vagy még több
fokot is, és 3 óra alatt felvett volna 2,4kWh-t, azaz százvalahány Ft-ot evett
volna meg.
A meglévő módszerrel meg tököltél egy csomót, a szén-fa is került valamennyibe,
fűtötted az udvart is, légszennyeztél is a környéken, és még fázol is. Mert hogy
lehet, hogy máskor, több órával a fűtés után már jó hideg van.

A klímával az a baj, hogy túl kényelmes, hajlamos lehetnél úgy hagyni, ettől
kellemes lenne bent az idő, de így ugye már drágább. Bár valszleg be lehet
állítani 16 fokosra is. :) (Ezeket be lehet, de én azért belül 18-at, kívül meg
17-et állítok be. Ha bármitől melegem van, kikapcs azonnal, vagy lejjebb veszem
a hőfokot egy mozdulattal. Külön jó, hogy ha elmegyek, de kb tudom, mikor érek
haza, beidőzítem, hogy addigra csináljon meleget. Persze csak akkor érdemes, ha
hosszabb időre kell elmenni. Ha jól lenne minden hőszigetelve, a dolognak semmi
értelme nem lenne, de hát nincs jól hőszigetelve.