[Epitesz-barkacs] percenkent 7,3 liter

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2010. Okt. 21., Cs, 15:07:01 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2010.10.21. 11:58:18 +2h-kor írta:

> A klímával az a baj, hogy túl kényelmes, hajlamos lehetnél úgy hagyni, ettől
> kellemes lenne bent az idő, de így ugye már drágább. Bár valszleg be lehet

amikor a klíma még gondolatilag sem volt meg, és a kémény "nemhasználtságát"
az önkormi kigúvadt szemekkel figyelte, akkor egyetlen szobában volt egy
csehszlovák
olajradiátor (nem ablak alatt)

ennek volt egy 600Wattos és egy 900Wattos fokozata is
0,9 * 24 * 30 * 50 = 32.400 Ft/hó nagyobb hidegben
0,6 * 24 * 30 * 50 = 21.600 Ft/hó enyhébb időben
ekkor viszont "füstmentes volt az egész ház"

aztán még
a "radiátorosság előtti időkben" egy  2,6kW-on takarékállásos Szieszta
gázketyere szinte éjjel-nappal ment, egy szobában és így jobban kifűtötte a
szobát
és a többlethőt a fűtetlen lakásrészbe "szellőztettük" , de azok a
tapasztalatok alapozták meg a "radiátorosdit" és a gázpalackutáni
szaladgálás kényelmetlenségei 3gázpalack mellett is

viszont kitapasztaltuk, hogy az egy szobát élhetővé fűteni, de a fagyos
házrészekbe kilépve majdnem megfagyni qrva rossz

ennek a tükrében a kényelmes klíma 0,8 * 24 * 30 * 50 = 28.800 Ft/hó -ja
2,6kW-ja az "egyszobás fűtés + a fűtetlen lakásrészbe szellőztetés esetleg
túlmelegnél"  újraélése igazából nem a teljes végcél, a vízmelegítős
klímás hőcserélő is a radiátorra rádolgozást kell majd neki tudnia,
de ha lehet, inkább kazánoznék, mert a radiátor mégiscsak az
egész házat tudja temperálni

szóval   ha az eurika mosólúgosát nem cserélem ki jobbra, akkor is csak
0,2 * 24 * 30 * 50 = 7200 Ft/hó, ha meg 100W-ra javítom a rendszert,
akkor csak 0,1 * 24 * 30 * 50 = 3600 Ft/hó lenne a villanyszámlarész

igaz, hogy ekkor kényelmetlen, meg macerás, de most 15e - 25eHUF
villanyszámlarésztöbbletet nem tudok pluszban megtermelni,
de pl. "fahulladékos helyettesítéssel" pl. megmenekíteni.
még azért lehet.  Aztán ha majd ágytálas leszek, és már nem izgat, hogy
fagypontban kellene trónolni, talán akkor :-(