[Epitesz-barkacs] percenkent 7,3 liter

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Okt. 21., Cs, 16:56:26 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> ennek volt egy 600Wattos és egy 900Wattos fokozata is
> 0,9 * 24 * 30 * 50 = 32.400 Ft/hó nagyobb hidegben
> 0,6 * 24 * 30 * 50 = 21.600 Ft/hó enyhébb időben

Na jó, ez nem mérvadó, nem tudom, minek hoztad elő.

> ennek a tükrében a kényelmes klíma 0,8 * 24 * 30 * 50 = 28.800 Ft/hó
> -ja 2,6kW-ja az "egyszobás fűtés + a fűtetlen lakásrészbe

Ezt meg rosszul számolod. Akkor menne éjjel-nappal a klíma, ha belősz rajta 30
fokot, vagy direktbe kötöd a kompresszorát, de akkor nincs kizárva, hogy
gagyában is meleged lenne.

Van itt egy 28m2-es igen szar faház, abban is egy 2,6-os klíma fűt, de évek óta
még nem volt olyan tél, amikor ez ne lett volna bőven elég, sőt, volt, amikor a
gyerekek miatt 26 fok lett előállítva. Nem tudtam ott maradni x percnél tovább.

> de ha lehet, inkább kazánoznék, mert a radiátor mégiscsak az
> egész házat tudja temperálni

Hát igen, de erre találtad ki, hogy a klímát összehozod a vízrendszerrel.

Nem azt mondom, hogy nem kell mással is tüzelni, ha van, de azt igenis mondom,
hogy meg kell nézni az árakat, a munkát is. Ha az jön ki, hogy az eltérés annyi,
mintha pénzért dolgoznál, ami teszemazt óránként 5Ft-os óradíjjal van számolva,
akkor nem érdemes dolgozni.

Valamint: amíg munkaképes vagy, tényleg érdemes ráhajtani a hőszigetelésre, mert
ez nagyon meghálálja a munkát. Nem igaz, hogy csak egész falakat lehet, a
részleges is számít már, ha nem is szép meg pocsékolódik az anyag egy része.