[Epitesz-barkacs] inert anod?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Okt. 22., P, 01:23:38 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:
> mennyi Volt kell az alábbihoz? illetve mennyi amper?
>
> "A katódikus védelem elérhető egyenáram rákapcsolásával is egy

Ezt nem pont így hívják, hanem ún. katódos korrózióvédelem. Tényleg elterjedten
használják gázvezetékek védelmére. Tökegyszerű egyenirányítókat telepítenek le a
csővezetékek mentén, és kb 50A a max, amit használnak, de nem tudom, mekkora
távolságonként, és milyen messze a csőtől. Na de ezek a csövek nem kicsik, olyan
2-3 arasznyi megvan az átmérőjük. Asszem huszonméter távolságban vannak az
anódok. Nem emléxem a feszre, de ilyen viszonyok mellett valami
tizen-huszonvoltra emléxem, de ez lehet, hogy téves. Talán a fenti elnevezéssel
rákereshető. A fő fesz-esés az anód körül lehet, a kisebb a nagyfelületű csőnél,
a talajban a bődületes keresztmetszet miatt elhanyagolható.