[Epitesz-barkacs] villanybojler hofokszabalyozo

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2010. Okt. 22., P, 15:50:06 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2010.10.22. 14:12:14 +2h-kor írta:

> [...]

igen, elég jól jött le, de lehet, hogy én fogalmaztam pontatlanul

> Egészen pontosan: van egy kültérben elhelyezett kazánja, amiben nem fűt
> folyamatosan. Ha nem fűt benne, akkor a keringetőszivattyút se akarja
> járatni.

a háztól kb 5m-re van egy keréken elmozdítható mobil távfűtőművem :-)

2db 3/4-es zöld kertislag a "távhő vezeték" :-) és egy zöld kerti slag a
vezetékes vízhálózat,  a kerticsaphoz települt a távfűtőművem is, így
 a távhő vezeték védi a vízhálózatot is )

> Minden hőszigetelve van, de ugye a vékony cső olyan kicsi hőkapacú, hogy nem
> is
> nagyon lehet hatékonyan hőszigetelni, ezért belefagy a víz. Ennek az
> elkerülésére próbál módokat taláni. Pl a keringetőszivattyú időszakos
> elindításával.

este tesz az ember még a tűzre (pl. előre 45fok, vissza 35 ), ami valamikor
éjjel leég,

"gondolati síkon":
( előre +20 vissza +20 esetén lenne jó leállítani a keringetést, és mondjuk +5
-nél
bekapcsolni. Mondjuk, ha a bojler fagyvédelmi funkciója kikapcsolna +8 -nál
az jó lenne? )

a valóság:
most, ha megy a keringés +5fokos éjjelen, akkor reggel +14 volt a kazánban,
a -1fokos  éjjelen pedig +11 volt reggel a kazánban, mert a házból, mint
pufferből
visszafelé áramlott a hő egy része "a távfűtőműbe" ( 0,1 liter/s mellett )
( a "távfűtőműnél" még javítani kell a szigetelést )