[Epitesz-barkacs] faház "alap"

(G)feri mekk-elek at freeweb.hu
2010. Okt. 24., V, 19:07:01 CEST

Téglaháznál úgy szokás újraalapozni, hogy pl.1/2 - 1 méteren meghagyják a régi alapot, a következő
1/2  -  1 méteren kivésik a régit, kiássák az új alap helyét, akár úgy, hogy a
fal    aljából   is  kivesznek téglákat és így tovább , marad egy rész
régi  betonozás, aztán  mellé  újnak  hely.  Majd az előkészített hézagokba,
üregbe betesznek szigetelést a fal alá, meg vasalást és kiöntik betonnal. Mikor
megkötöttek,  akkor ugyanígy eltávolítják a maradék régi alap darabokat
és  azok helyére is újak kerűlnek. Általában 2 vagy három (vízszintes)
"lépcsőben" így
újraalapozzák  a házat.Faháznál ez szerintem sokkal egyszerűbb, hiszen
ott   kell   lenni  egy gerenda szerkezetnek amit a megfelelő pontokon
alá lehet ducolni, vagy akár oldalról   hozzácsavarozott   szarufákkal   megtartani,  beállítani  a
helyzetét  az  alap  kijavításának,  vagy a betonpillérek beöntésének
idejére.

Pár hónapja  valamelyik  listán  egyik  listatársunk  bemutatta  a
faházának  totál felújításáról  készített képeket, csak most nem találom.
Talán emlékszik rá Valaki?

2010. október 24., 12:21:57, írtad: