[Epitesz-barkacs] faház "alap"

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Okt. 24., V, 20:19:03 CEST

Radó Zoltán wrote:
> Sajnos nem a tuskókon álló. Egy téglalap alapú alap+ annak a tetején
> egy "betonlemez", ami egyben a járófelület is (+linoleum). Mármint ha
> a lemez alapot így érted. (nem vagyok tisztában a korrekt
> elnevezésekkel.)
>
> 20nm alapterületű, kb 4m magas. 35 éve rakták össze, úgyhogy
> kissé esélytelennek látom a szétszedését...

Körvonalazódik a szitu.

Az biztos megoldható, hogy ha nem is lesz szétszedve, de valahogy leválasztani a
saját alapjáról, és más tartóra terhelni az egésznek a súlyát. Sajnos nem lenne
olcsó, mert sok stafli, vas kellhet hozzá.

Utána bizony a régi beton szét kéne törni maradéktalanul, mert eleve nem jó az
alapj. Sokkal mélyebb, akár helyenként cölöpszerű alapra volna szükség. Pont
azért, hogy később ne tudjon süllyedni.

Egyszerűbb megoldás, amit már leírtak: a meglévő alapot szakaszosan széttörni,
és csak ott kiváltani, ha kell. Ott aztán sokkal mélyebb gödör, és betonozás,
oldalra (hosszában) kilógó vasakkal, amikkel majd kötést alkot a mellette lévő
régi széttörése után készülő új beton.

Sajnos belül is jó eséllyel szét kell törni a betonlemezt, ha az is
süllyedgetett, mert ha csak rábetonoznak, akkor újra meg újra lesz repedés.
Az új betont úgy kellene belül kialakítani, hogy rá tudjon támaszkodni a
betonlemez. Feltörés után a megfelelő feltöltés (kúlékavics, szigetelés, ami
igény szerint kell), meg acélháló, és mehet rá a beton.

Természetesen fel kell emelni még célszerűen a régi alapokra támaszkodva a faház
részeit az új beton fölé, azt meg jól kiméregetve vizszintesre csinálni. Ha
körbe kész, vissza lehet ereszteni.