[Epitesz-barkacs] faház "alap"

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Okt. 25., H, 12:48:49 CEST

Acs Gabor wrote:

> A faháznál az a gondom, hogy pala borításos és meredek nagyon. Múltkor
> felmentem rá, de aztán inkább lejöttem, féltem hogy a mázsám alatt
> beszakadhat.

Valami létraszerűséget szokás ráakasztani, az elosztja a terhet, és
biztonságosabban is tudsz rajta létezni. Ha jó hegyesszögű nyeregtető, akkor
olyat is lehet csinálni, hogy felül beakad a létra egy olyan tappancs
segítségével, ami a másik tetősíkon is eloszló terhet jelent. Pl egy szélesebb
stafli, amire szivacs van erősítve.

Hosszában meg úgy lehet vele közlekedni, hogy felmászol a tetőgerincre, felülsz
a létrán kívül, és odébbcsúsztatod. Esetleg erre a célra is lehet valami
egyszerű kis szerkezetet elkövetni, amivel megóvod a tető beszakadását, szóval
egy pillanatra se lépni a tetőre direktben.

A beázás mitől jön létre? A meredek palánál max törést tudok elképzelni, vagy
ahogy Szepygab írja, bádoghibákat. Rosszul illeszkedő cserépnél fordul elő, hogy
a szél felfelé fújja a vizet, ami át tud jutni így a cserépen.

Na aztán fene tudja, lehet, hogy a palán is átjut itt-ott. Ekkor fugaszil. :-)
De ez igen macerás meló lenne.