[Epitesz-barkacs] faház "alap"

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Okt. 25., H, 13:57:32 CEST

Acs Gabor wrote:
> Hát, nem egészen, mert itt a vadak konkrét életveszélyt jelentenek.
> Nem vagyok egy nagyon ijedős, de amikor tőlem pár méterre a kis
> vadmalacok rohannak, és az anyjuk elkezd horkantgatni, akkor inkább
> visszafordulok, be a házba :)

Tudom, nem akarsz meghízni. :-)

Különben tényleg nem a vad az ijedősebb? Tehát nem lehet, hogy ha megmozdulnák,
ő meg észrevenne, akkor elpucolnának szélsebesen?

Vadászok rengeteg ideig kussolnak szinte mozdulatlanul valami lesen, hogy
odatévedjen egy vaddisznó vagy más vad, mert különben, ha zajong az ember, egy
teremtett lélek (vad) nem fog arra járni.

Itt persze lehet, hogy van egy vonulási út, ezt már korábban mintha említetted
volna. Ekkor lehet, hogy csak ezt kell tiszteletben tartani, és számukra
meghagyni, esetleg elrekeszteni ilyen villanypásztorral.

Maga a villanypásztor viszont nem egy nagy durranás. Adott kondi diódán át
feltölt (esetleg bekapcsoláskori áram korlátozására ellenállás), aztán egy
diacos kis áramkör egy tirisztorkával rásüti egy gyújtótrafószerű valamire,
amiről kimegy a delej direkt a drótra. Illesztgetni kell kapacokat meg ilyesmi,
de végülis egy nagyfesz kisenergiájú rezgés jön létre a kihúzott dróton, ha az
nem túl vastag és nagy kapacú, akkor tényleg úgy lehet nagyfesz, hogy még egy
csecsemő is kibírhatná akár. Viszont kellemetlen, ezért az állat elkerülheti.

Gyakorlatom nincs, hogy mi válhat be! De az elektro listán van, akinek van.