[Epitesz-barkacs] forrasztasi kerdes

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Okt. 29., P, 09:17:52 CEST

Palasik Sandor wrote:

> Ha nem lehetséges, akkor biztosan nem úgy volt :-)

Meg is tudom indokolni:
Ha olyan mágnest készítene valaki egy hosszú, viszonylag vékony rúdból, aminek
pl a északi pólusa a palást, a magja meg a déli pólus, akkor a radiális irányú
fluxusnak valahol a tengely mentén kellene végimennie, a végeken kijönnie.... ez
így nem lehetséges, mert óriási lenne a B a végeknél, a paláston meg nem lenne
egyforma a B a hossz mentén.

Viszont arra van mód, hogy az egyik félhenger az északi, a másik meg a déli
pólus. Így volna két semleges zóna egymással kb átellenben.
Hogy ez a rúd így mire használható, azt nem tudom.

Elektrosztatikusan viszont lehetséges egyenletes térerősség egy rúd felületén.

> Igazából egy vonal mentén elégséges és lehet, hogy nem is az a henger
> volt a mágnes, de az biztos, hogy a hengerről kiálló "vasporcicák"
> kenték a tonert. Ha az ujjammal le is töröltem valahonnan, a
> következő fordulatra visszajött.

Ha viszont forognia kell, akkor mindig lenne olyan hely, amivel - ilyen
félbevágott mágnesesség esetén - az a valami, ami a semleges vonalakkal
találkozik, nem kap port, nem?

Jó lenne azért tudni, hogy a fenébe is működnek ezek a vackok. :-)