[Epitesz-barkacs] fagyasztó szekrény fogyasztás

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Sze. 1., Sze, 10:50:02 CEST

gyapo wrote:

> Jo neked, nalunk 4 kWh fogy naponta, ha nem
> vagyunk itthon. Ez egy 1-2 eves huto, es egy regi
> Lehel fagyaszto fogyasztasa. Ezeken kivul minden

Lehetne javítani pótlolagos hoszigeteléssel, ha esztétikai problémát nem okoz.

Én aszondom, hogy a mélyhuto által tartott kaják lehet, hogy jobbak, mert
ilyen-olyan helyrol származnak a benne lévo holmik, de tutira jó drága az ilyen
kaja. Át lehet gondolni, hogy mi az, ami olyan minoség, hogy megéri, és csak
annak venni, ha muszáj, kisméretu, kisfogyasztású mélyhutot.

Különben is, azok a jófajta magyar kaják, amikért odavannak az emberek, igencsak
hízlalnak. Aztán késobb, amikor már nem fiatal az emberfijja, arra költ, hogy
sikerüljön visszaszerezni a fiatalkori súlyt, meg kezelni a nyavajákat, amik a
kövérségbol származnak.

Mindenki persze azt csinál, amit akar, de én aszondom, hogy érdemes a más kárán
tanulni. Pl az enyémen. :-)

Most olyan nézetet vettem fel kaja ügyben, hogy már magát az evést is csak egy
szükséges dolognak tartom, nem kéne belole élvezetet faragni. Ha pl lehetne úgy
táplálkozni, ahogy autót tankolni, én benne lennék. Évi rengeteg óra
megtakarítás lenne, amit másra is lehetne használni, és ha olyan lenne a
rendszer, elmaradna a fölös zsírfelhalmozás.

Tudom én, hogy enni jó érzés, de ezzel a jómagyarember felad egy halom más
élvezetet. Pl nem tud felsétálni egy 4km magas hegyre, nem tudja a saját testét
kezelni, mert túl nehéz, és ahhoz túl gyenge... nem mászhat fel sehova, nem tud
megcsinálni egy csomó mozdulatot, amitol eleve jobban érezné magát. Nem mászhat
fel egy fára, egy sziklára, bejönnek a mozgást korlátozó izületi problémák...
Megéri? Szerintem nem. Nekem már eléggé késo, de igyexem valamit
visszaalakítani, csak már nincs rá ido. Akinek van, dobja ki azt a vacak
mélyhutot, az árát költse értelmesebb dolgokra, meg azt a vellanyt, amit
megzabálna, elégedjen meg annyi hutotérrel, amivel a vásárlások számát lehet
mérsékelni. Egyetek sok zodet lehetoleg nyersen, kevés húsfélét, az is inkább
hal legyen, és csak inyencségül a jófajta jókai bableves meg a bele valók, és a
rengocsülök, és társai. Ezeket lemozogni se könnyu, de asszem a lakosság zöme
basic lemozogni.

Érdekes kezdeményezést hallottam nemrég: mindenki gyalogoljon legalább annyit,
amennyit mozog az egere (számítógép). Állítólag egy intenzívebb
számítógép-felhasználó egere napi 5 km-nél is többet megy az asztalon. Fene
gondolta.
Tudtok olyan progit, ami ezt mérni tudja? (Bár én biztos teljesítem a penzumot,
mert ha jó a lábam éppen, akkor kb 7km-t szoktam kifejezetten egybe megtenni,
amiben nincs benne a meló közbeni ide-oda járkálás. Sajnos már eléggé késo.
(Gyerekkorban kellene kezdeni, és sosem abbahagyni, nem feltétlenül a
gyaloglást, mindegy mit, csak legyen napi átlag mondjuk 2 óra intenzív
mocorgás.)