[Epitesz-barkacs] fagyasztó szekrény fogyasztás

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Sze. 2., Cs, 12:24:56 CEST

szepygab at gmail.com wrote:

> Sokkal erosebben jegesedik, mint a regebbi fagyasztoim. Lehet, hogy
> valahol nem zar rendesen az ajto gumija és folyamatos a legcsere? Ez
> a jegesedest es a fogyasztast is magyarazna.
> Mivel lehetne belul fustot fejleszteni, hogy lassam, hol jon ki?

Az első próba az kéne, hogy legyen, hogy kinyitod az ajtaját mondjuk 5
másodpercre, aztán becsukod, és 2 másodperc múlva próbálod kinyitni.

Ha könnyedén sikerül, akkor kell filózni rajta, hogy nem zár jó, mert ha jól
zár, akkor igen nehéz ilyenkor kinyitni. Ugyanis azonnal lehűti a bejutott meleg
levegőt, ettől némi vákuumféle keletkezik, és úgy behúzza az ajtót, hogy csak
jelentős erővel nyitható. Idővel persze, mivel nem tökéletes a tömítés sosem,
kiegyenlítődik a nyomás.

Ha nem jó, akkor egy teljes leolvasztást tudnék javasolni. A ventillátoros
módszerrel, amit az előbb írtam, megvan az egész úgy 1-2 óra alatt (a jég
vastagságától függően), ami alatt a fagyott holmikat bezacskózva pl ágyneműben
lehet tárolni, nem fognak felolvadni.

Nem ritka, hogy attól nem tömít, mert valahol felgyűlt némi jég, ami ki tudja
támasztani az ajtót.

Leolvadt állapotban át lehet nézni az ajtó tömítését, zsanérokat...