[Epitesz-barkacs] csoventi meggyogyult

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2010. Sze. 2., Cs, 14:04:56 CEST

az adott  csőventivel a kéményben fafüst volt mozgatva

álló helyzetben "belekötött minden", összeragadt az állórésze
a forgórésszel

áztattam, áztattam gázolajban, de a fakátrány nem igazán oldódott
és a szétszedhetőség sem volt támogatva, stb

a motor állórésze a forgórészhez képest csak 0,5cm-re állt ki,
nagysatuba azt befogtam, és a forgórészt megfogva nagynehezen
megmozdult

aztán az állórész végén megtaláltam egy kis lemezkét, ami alatt
a csapágy meg egy pici zeger is volt

a zégert kipattintottam (el is repült, örökre el is tünt)
és akkor nagynehezen a forgórész tengelyét elengedte

eredetileg arra gondoltam, hogy siklócsapágyas lehet,
de meglepetésemre golyóscsapágy volt benne, viszont
az állórész és a forgórész közötti pici légrésbe
került füstből kicsapódott kátrány ragadt bele

kapirgálás közben jöttem rá a cumi okára.

a füst  3db kb 4mm-es lukon ment be a motortérbe
a szívott oldalon, sok idő alatt ezen a 3 lukon is tudhatott
elég füst áthaladni :-(

most mivel a zegergyűrű elszállt, már könnyen szét tudom
szedni a motort :-)  annyira rendbejött a motor, hogy
kikapcs után még percekig pörgött a venti a lendülettől