[Epitesz-barkacs] Fal hoszigeteles

szepygab at gmail.com szepygab at gmail.com
2010. Sze. 3., P, 07:34:09 CEST

vajk fekete írta 2 Sep 2010  21:26 levelében:
> az utannaszamolas nem azt jelenti, hogy csak a hoatbocsatasi tenyezonek
> szamolnak utanna. a penznek is utanna szamolnak!
Pontosan ezt tettem en is. Aztan az jott ki, hogy az osszes szuper
energiatakarekos megoldasra hirdetett 7-8 eves megterules csak
marketing. (Reklampszichologiai oka lehet, ennyire latna el az
atlagemberek.)
En a mai energiaarak duplajaval szamolva is tervezhetetlenul hosszu
megterulesi idoket kaptam pl. a talajho hasznositasra. Olyan
irrealisan magasak a beruhazasi koltsegek, a berendezesek arai, hogy
20 ev ala nem jon ki. Addigra a berendezesek is csereerette valnak,
vagyis ujabb beruhazas esedekes, ami miatt hamarabb indul ujra a
megterulesi ido, mint ahogy az elozo megterult volna.
A hovisszanyeros szellozok kozponti gepei is 2000 EUR folott
indulnak, es meg ez a leginkabb belathato idon belul megterulo
inveszticio.

Tudom, nagyon hozzaerto kozgazdaszok ilyenkor mondjak azt, hogy meg
mindig olcso az energia. A muszakiak pedig azt, hogy tularazottak a
berendezesek.

Udv

szepygab
http://jokaja.hu