[Epitesz-barkacs] Fal hoszigeteles

SZIGETI Szabolcs szigi at ik.bme.hu
2010. Sze. 3., P, 08:47:50 CEST

> Tudom, nagyon hozzaerto kozgazdaszok ilyenkor mondjak azt, hogy meg
> mindig olcso az energia. A muszakiak pedig azt, hogy tularazottak a
> berendezesek.

Hali!

Ez nagyon így van. A házunkban (régi társasház) különböző trükkökkel (közös
költség) rávették a népet, hogy mindenki szereltessen fel vízórát. A ház
vízfogyasztása majdnem 50%-kal csökkent . Nem 5%, nem 10%, hanem felére! El
sem tudom képzeleni, hogy hogyan lehet kétszer annyi vizet használni, talán
dinnyehűtésre, de látszik, hogy ami olcsón van, azt pazarolják. Így vagyunk
pl. a gázfűtéssel is.

Az meg tényleg igaz, hogy nagyon sok beruházás szinte sosem térül meg, még
simán számolva is, pláne ha korrekt módon nettó jelenértéket nézünk, még
akár veszteséges is lehet.

Csak az embrek könnyebben benyelik, hogy 2 millával drágább a házuk, és
cserébe éves szintem 50 ezerrel kisebb a gázszámla, pedig pusztán
pénzügyileg nézve nem biztos, hogy logikus. Bár, hozzátartozik, hogy a
modern energiatakarékos megoldások általában a komfortérzetet is növelik, és
ugye azt nehezebb (bár nem lehetlen) pénzbe átszámolni.

Szabocls