[Epitesz-barkacs] Fal hoszigeteles

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2010. Sze. 3., P, 09:09:39 CEST

 <szepygab at gmail.com> 2010.09.03. 07:34:09 +2h-kor írta:

> Pontosan ezt tettem en is. Aztan az jott ki, hogy az osszes szuper
> energiatakarekos megoldasra hirdetett 7-8 eves megterules csak
> marketing. (Reklampszichologiai oka lehet, ennyire latna el az
> atlagemberek.)
> En a mai energiaarak duplajaval szamolva is tervezhetetlenul hosszu
> megterulesi idoket kaptam pl. a talajho hasznositasra. Olyan
> irrealisan magasak a beruhazasi koltsegek, a berendezesek arai, hogy
> 20 ev ala nem jon ki. Addigra a berendezesek is csereerette valnak,
> vagyis ujabb beruhazas esedekes, ami miatt hamarabb indul ujra a
> [...]

a fűtés keringetője legkisebb áramfelvétel mellett 45Wattos

180nap x 24óra x 0,045kW = 180* 24 *0,045 = 194,4  -> 50Ft/kWh = 9720Ft

1db klíma 800W-os (ez kb. 2,6kW hőt ad le)
180 * 24 * 0,8  * 50 = 172.800 Ft      ez kb gázárban 2,6kW-os fűtőszerkezet

egy tetőbe építhető (nap) fény besugárzó világítását óránként 1Ft árammal
megoldom
( 15Wattos takarékossal ) és a beruházáshoz 75eHUF-ot kérnek anyagárban
és ez csak pl. a folyosót tudna bevilágítani, azaz 75.000 óra múlva lennék
nullszaldós

szóval érdekes számolások jönnek ki

még nem is számolgattam mindent...