[Epitesz-barkacs] Fal hoszigeteles

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Sze. 3., P, 12:28:19 CEST

Balázs Bámer wrote:

> Az az eddigi esetekre elegendő is. De ki tudja, mi lesz majd később?

Másik listából tudom, hogy szerbiában az alacsony áramdíj miatt is elterjedtnek
tűnik a hőszivattyús móka. Az egyik srác papája maga is csinál másoknak ilyen
hőszivattyús fűtéseket, gondolom jóval olcsóbban, mintha valami erre szakosodott
cégtől venné bárki.

> Csak a hőszigetelés lehet a megoldás.

Egyetértek, illetve annyi kieg, hogy nem csak.

> Nagyon nem triviális a gondolat,
> a ház terveit én is úgy kezdtem készíttetni 2007 elején, hogy nem lesz
> hőszigetelés. Most már majdnem kész a mondjuk 18 cm EPS-nek megfelelő
> hőszigetelésünk. Azért nem több, mert ezekkel az adottságokkal többet
> nehéz csinálni és nem biztos, hogy értelme is van.

Ennyi már nagyon kiváló. Tapasztalat van? Pl hogy nyáron hüsi volt bent? Meg
hogy most még semmi fűtés nem kell, hiába van kint éjjelente alig több, mint 10
fok?

> Egy értelmes havert
> úgy kellett győzködnöm most nyáron, hogy 5 cm EPS helyett tizet rakjon
> a házra és legyen lábazati hőszigetelés is... az újságban hirdetett
> extra hőszigetelésű most épülő ház 38 cm Porotherm falon 7 cm
> hőszigetelést jelent, megkérdeztem. Ugyanakkor Angliában pár éven
> belül már csak passzívházra adnak majd építési engedélyt...

Látom, van hova kullognunk. Azért ez durva kényszer, hogy csak arra, de biztos
közel is járnak hozzá. Elgondoltam, hogy ha nálunk lenne így. Árvíz elviszi a
szegény család házát, erre új építésre csak passzív házra kapnának engedélyt...
:-) Megfelel annak, hogy ellopják az öreg zsigulit, de újat már csak valami
drága hibridet vehet. :-)