[Epitesz-barkacs] Fal hoszigeteles

Balázs Bámer bamerbalazs at gmail.com
2010. Sze. 3., P, 13:27:05 CEST

Szervusz Hjózsi!

> Másik listából tudom, hogy szerbiában az alacsony áramdíj miatt is
> elterjedtnek tűnik a hőszivattyús móka. Az egyik srác papája maga is csinál

Ami szintén nem egy életbiztosítás, különösen, ha a hálózati
tartalékok nem tartanak ezzel lépést. Hasonlóra volt példa
Olaszországban nyáron a légkondik miatt.

> Ennyi már nagyon kiváló. Tapasztalat van? Pl hogy nyáron hüsi volt bent? Meg
> hogy most még semmi fűtés nem kell, hiába van kint éjjelente alig több, mint

Őőőőőőőőő, a majdnem azt jelenti, hogy a 15 centi cellulózpehely még
nincs benne. Igaz, az csak két nap szemben az eddigi öt hét melóval.
De így sem fűtöttünk, mert bírjuk a 18 fokot. Vagy lehet, hogy ennyi
sem volt, nem érdekelt.

> elviszi a szegény család házát, erre új építésre csak passzív házra kapnának
> engedélyt... :-) Megfelel annak, hogy ellopják az öreg zsigulit, de újat már

Nem kéne annak azonnal teljesen elkészülni... elég úgy tervezni, hogy
a durva hőszigetelés nagyja (pl. homlokzaton) később is kivihető
legyen. Mondjuk a nyílászárók már ma is jók kell legyenek, de kezd
megfizethetővé válni a háromrétegű ablak. Most elkészül a teherhordó
falazat, beköltöznek, később jön a hőszigetelés, amihez ők kapnának
állami segítséget is. Referenciának is kiváló lenne. Mi is így laktunk
kívülről vakolatlan házban két évet, pedig itt tömör falak vannak.

szia: Balázs