[Epitesz-barkacs] indirekt spiral

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Sze. 4., Szo, 09:40:58 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> ha 2,6kW miatt  alsógatyában szaladgálhattak volna az emberek az egész
> lakásban,
> akkor mia f..ért vettek 24kW meg régebben 35kW kazánt?

Mert nem fűtöttek állandóan, és ha befűtöttek, akkor hamar akartak meleget.
Amellett, hogy a hőszigetelés régen egyáltalán nem volt kérdéses, olyan lett,
amilyen. Ha ócsó az energia, akkor a kifűtés teljesítményével a legszarabb falat
is űberelni lehet.

> a 6mm-es rézcsöves spirál 12literes víztartályt IS melegít.
>
> amíg a 35celsiust el nem éri a víz hőfoka, addig a levegőfujó
> beltéri nem fúj meleget, viszont 35foknál bekapcsol,
> tehát így 35foknál melegebb vizet nem tudok csinálni
> mindaddig, amíg a beltéri automatikáját orrba nem vágom :-(

Örülök, hogy működik. Az a jelenség is előállhatott volna, hogy mivel a beltéri
érzékeli, hogy a működés ellenére nem jön meg a meleg, hibajelzéssel kiszáll,
azaz lelövi a ketyerét.

Relatíve könnyű becsapni. Van hőérzékelő a beltériben a csövön is, meg a
beszívott levegő oldalon is. Az utóbbi nyilván nem érdekes most.
Az előbbit meg egyszerűen ki lehet húzni abból a kis csőből, ami rá van
keményforrasztva a beltéri hőcserélőjének egyik csövére.

Azért nagyon nem érdemes a hőfokot felnyomni, mert romlik a COP, és ha nagyon
elrontod, a végén még olyan lesz, mintha direkt villannyal fűtenél. :-) Persze
nő a felvett teljesítmény is. Ha a beltéri hőfokát nagyon sikerül felturbózni,
akkor lehet, hogy nem 800W-ot fog felvenni, hanem 1000-et vagy 1200-at, és a
kompresszort leállítja túlmelegedés miatt a saját hővédelme. (Ilyesmit próbáltam
már, tényleg történhet ilyen.)

> (padlófűtésem nincs, amihez elég lenne a 35celsiusos víz)

Viszont a radiátorokat lehet szaporítani, vagy kényszerhelyzetben valami halk
ventillátorral fúvatni.

Persze a teljesítmény ettől nem lesz nagyobb, csak azt éred el, hogy a klíma ki
legyen használva.

Amúgy elég szar lehet a hőszigetelés a házon, ha nem elég. Van itt nekünk egy kb
23m2-es faház, -6 fokban is sikerült bent +25...26 fokot csinálni úgy, hogy nem
is ment folyamatosan a kis klíma (ugyanakkora, mint a tied.) Én csak perceket
voltam képes ott tartózkodni, de a gyerekek (azaz felnőttek) miatt, akik
valamiért imádták a hőséget, muszáj volt felnyomni.