[Epitesz-barkacs] Fal hoszigeteles

Hofferek Attila hofi at soka.co.hu
2010. Sze. 4., Szo, 10:45:46 CEST

2010.09.04. 10:28 keltezéssel, Auth Gábor írta:
> Halihó!

>    Olcsón kitermelhető fosszilis energia-hordozóból nincs sok, nagyon ritka már
> az az olajmező, ahol jön magától az olaj, az a kevés pedig nehezen
> hozzáférhető helyen van és ha esetleg nem tudjuk elzárni a csapot, akkor
> kiterjedt környezeti katasztrófákat okoz, a biztonsági intézkedések pedig

Konkrétan eltűnt az olaj a mexikói öbölből, valami bacik megették
állítólag (vagy valaki kitermeltette a tengerből sub rosa, és most
rohadtul gazdag lett tőle. Az így nyert olaj után kell pl bányajáradékot
fizetni?). Ami olaj ott elfolyt, az valami jelentős része a földi
lakosság éves kőolajenergia szükségletének. És akkor ez csak egy árva
darab kutacska. Én nem hiszek benne, hogy jaj de kevés már a kőolaj. Ez
színjáték szerintem.

>    Vannak jó kis kutatási eredmények, a klímaváltozás-ellenesek szoktak
> ilyesmit előrángatni, hogy "Nemrég is olvadt el az antarktiszi jég", azt
> persze nem szokták hozzátenni, hogy a nemrég az földtörténeti nemrég, és
> 100-200e évvel ezelőtt történt, és a legutóbbi jégkorszak is 10e évvel ezelőtt
> ért véget.

Ez akkor azt jelenti, hogy a föld szempontjából mi lepkefing vagyunk.
Csak mi értékeljük ennyire túl magunkat, és magunk miatt aggódunk
alapjában, nem a föld miatt. A földnek mi bolhacsípés vagyunk. Az meg,
hogy velünk magunkkal mi fog történni az puszta önzés.

>    A jelen problémánk az, hogy az ózonlyuk években mérhető idő alatt alakult ki
> és változott, mérhető összefüggések voltak az ózonproblémák és az emberiség
> által előállított gázok között. A sarkvidéki jégtakaró is években mérhető
> léptékben csökken, ahhoz tudsz alkalmazkodni, hogy 1000 év alatt évente egy-
> egy centit emelkedik a vízszint, ahhoz nem, ha egy év alatt két métert. Az se
> mindegy, hogy 1000 év alatt változik 1 fokot az átlaghőmérséklet vagy 10 év
> alatt...

Mikor fog egy év alatt két métert emelkedni a tenger? Az
átlaghómérséklet változásáról vajon mi tehetünk-e vagy az megtörténik
akkor is, ha mi nem vagyunk?

>    Az a baj, hogy 30-100 méterrel magasabb tengerek és óceánok mellett nem lesz
> lehetséges hatékonyan élelmiszert termeszteni, mert a most használatos
> szántóföldek víz alatt lesznek...

Akkor majd az olajsejkek kertészekké válnak, és a kaja lesz a drága. Ha
elég lassú, pártíz éves az átmenet, úgy megszokjuk, hogy észre sem
vesszük. :)