[Epitesz-barkacs] Fal hoszigeteles

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Sze. 4., Szo, 11:24:41 CEST

Hofferek Attila wrote:

> darab kutacska. Én nem hiszek benne, hogy jaj de kevés már a kőolaj.
> Ez színjáték szerintem.

Nem az, nem kevés az olaj, hanem ahogy fogynak a szinte ölbe hulló készletek,
előtérbe kerülnek az egyre nehezebben kitermelhetők, meg az egyre nagyobb
környezeti kockázatokat jelentők, mint ahogy Gábor leírta. Megváltozott a világ
szemlélete környezeti ügyekben. Én még emléxem olyan levegőkre, amikor alig
lehetett lélegezni. Pl a DCM (dunai cement művek) közelében elszürkült
falevelekre, vagy arra a mély, nehéz üzemi levegőre, ami a Ganz Mávagot
jellemezte, de a legutóbbi olimpián Kína is rengeteget küzdött, hogy hirtelen
valamit javítson a levegőjén. Ami olyasmi lehetett, mint ami nálunk is
természetes volt jópár évtizeddel ezelőtt.
(Az azért persze érdekes, hogy a dunában lehetett budafoknál, tehát a
délbudapesti részen fürdeni ezelőtt mondjuk 60-70 évvel. Valszleg azért, mert
nem a csatornákba, onnan a dunába ment a szennylé, hanem emésztőkbe. Ez nem
saját tapasztalat, hanem régi kollégáé, akik azzal bosszantották az uszályok
matrózait, hogy felmásztak ezekre, és amikor el akarták őket kapni,
visszaugráltak a vízbe.)

> Ez akkor azt jelenti, hogy a föld szempontjából mi lepkefing vagyunk.
> Csak mi értékeljük ennyire túl magunkat, és magunk miatt aggódunk
> alapjában, nem a föld miatt.

Nekem ez az álláspont a szimpatikus és a logikus, amit persze azzal ki kell
egészíteni, hogy ha jót akarunk magunknak, azért nem kéne ereszd el a hajamat
játszani.