[Epitesz-barkacs] Fal hoszigeteles

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Sze. 4., Szo, 11:08:14 CEST

Auth Gábor wrote:

>   Az a baj, hogy 30-100 méterrel magasabb tengerek és óceánok mellett
> nem lesz lehetséges hatékonyan élelmiszert termeszteni, mert a most
> használatos szántóföldek víz alatt lesznek...

Ez a 30-100 méter honnan jött?

Nem mondhatom, hogy jottányit is értek a dologhoz, de ha az északi sarki jég
elolvad, az jottányival se járul hozzá a tengerszint-emelkedéshez. A grönlandi
már igen, de el tudom képzelni, hogy az olvadási sebességgel együtt, ahogy jön
le a teher arról a földterületről, kb abban az ütemben vissza is emelkedik maga
a földterület. Mert hogy most le van nyomva rendesen, vagyis, ha máról holnapra
tünne el róla a jég, akkor sokkal kisebb lenne a földfelülete, mint hajdanában
volt, amikor elkezdődött a jég rárakódni.

A déli sarki jég az más tészta, annak az elolvadása, mármint a szárazföld
felettié jelentősen emelheti a vízszintet, de hogy mekkorával, azt nem tudom. Az
a rész, ami eleve az óceánban úszó jég, és leszakad, meg felúszik, majd elolvad,
az semmit nem emel, csak az a rész, ami lekúszik a szárazföldről gleccser
formájában.

Nekem az a véleményem, hogy az ember túl nagynak képzeli magát, hogy gyökeresen
át tudja alakítani a bolygó időjárását, víz-viszonyait. Valamit bele tud szólni
biztos. Ezen folynak a viták, én hajlok rá, hogy erre az oldalra álljak, ami nem
jelenti, hogy üdvözlöm a pazarlást.

Itt egy ábra, nem tudom, mennyire hiteles (régen találtam), de erről azt a
furcsaságot lehet leolvasni, hogy a földi hőmérséklet jószerivel digitális. :)
Két stabil állapot látszik létezni, a 12 meg a 22 fok, és ez eléggé függetlennek
tűnik a CO2 mennyiségétől, ami szintén ott van az ábrán.

Most az ábra szerint a hideg periódusban vagyunk, és tudtommal mászunk át a
másikba. Lehet, hogy az ember miatt ez gyorsabb lesz, de az eléggé hihetetlen,
hogy a másik állapotot felül múlnánk.

A másik állapotban valszleg jókora, most jéggel fedett területek jégmentesek, és
tán az északi sarki jég sem létezik nyaranta.

Nem túl rég, tehát emberemlékezeten belül léteztek ma sivatagi területek iszlám
országokban, amik zöldek voltak. (Láttam egyszer egy ilyen riportfilmet, ahol
erről beszéltek ott helyben). Nem tudom elhinni, hogy százévekkel visszább az
elsivatagosodás emberi tevékenység miatt jött volna létre ott. Azt már inkább,
hogy most épp a melegebb periódus felé tartunk jóideje, és ez ennek a
folyománya, mint ahogy az említett jégkorszak vége is, aminem lehet, hogy nincs
is még vége, ha úgy értelmezzük, hogy jégkorszak=a kisebb hőmérsékletű állapot.

Érdekes, biológiai témákat is tartalmazó kutatás lehet, hogy ha tényleg
kétállapotú a földi hőmérséklet, annak mi lehet a háttere, oka.

A non-text attachment was scrubbed...
Name: CO2-t-idoben.gif
Type: image/gif
Size: 173347 bytes