[Epitesz-barkacs] erdekesseg

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Sze. 4., Szo, 13:00:52 CEST

Zsolt wrote:

> erre van egy mondás (nem tudom ki ihlette)
>
> az ember fiatalon az egészségét is feláldozza a pénzért,
> míg öreg korában a pénzét is feláldozza az egészségéért.

Igen, illetve lehet, hogy nem is ő, hanem a rokonok. Jellemzően a
gyógyíthatatlan rákos emberekre szoktak vagyonokat költeni.

A dolog egy novella kapcsán merült fel, amit ez az emberke írt. Ebben
gyerekszemmel nézi a történéseket, amikor a nagymamája leugrik valami
szakadékba....

Tudom, hogy voltak ilyesmik, amikor sok volt az éhes száj. Nem tudom, mi volt
annak a címe, amiben szintén egy öregembernek előbb levágnak egy csirkét,
elkészítik nemtomhogy, azt megeszi, és elmegy a "büdösbe". Ez valami erdélyi
történet lehet, a büdös barlang valszleg CO2-vel telített, és meghalni megy az
öreg. Előtte leveszi a cipőjét, azt kint hagyja, a családtagok valamelyike
később érte megy.

Ez az emberke (a biológus) amúgy érdekes témával foglalkozik. Kiderült, hogy
baktériumokkal manipulálnak, egyszerűsítik, hogy egy jól programozható valami
jöjjön ki különféle orvosi meg ipari célokra. A másik irány, amit mások
csinálnak, hogy nulláról építenek fel egyszerűbb dns-eket vagy miket.

Nem is tudtam, hogy pl az emberi inzulint, amit cukorbetegek kapnak,
baktériumokkal állíttatják elő. Jó drága dolog amúgy, és mivel a baci mutálódik,
egy idő múlva az egészet ki lehet dobni. Ezek a leegyszerűsített dns-ű bacik
viszont kevésbé mutálódnak. Hogy mik nem vannak! Tényleg el nem tudtam volna
képzelni, hogy már itt tartanak.