[Epitesz-barkacs] erdekesseg

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2010. Sze. 4., Szo, 18:46:58 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2010.09.04. 16:54:27 +2h-kor írta:

> Ha valaki tömény CO2-be lefexik, az nem valami iszonyú kínokat él át az első
> másodpercekben?

fulladásos halál lenne, és azt is írják, hogy 20%-nál több CO2 a
légzésközpontot kikapcsolja...

> Szívesen meghallgatnám olyan elbeszélését, akit mentettek már ki
> borospincéből,
> miután elájult már.

Infovilág | Nem mindig véd a kézben tartott gyertya – gondatlanság ... - 8:13
2007. szept. 22.... növeli a szén-dioxid- (CO2) és szénmonoxid-(CO)mérgezések
kockázatát. ... A borospincék hordóiban erjedő must által kibocsájtott CO2
minden évben 15-20 ... Noha régi borászhagyomány, hogy égő gyertyával
biztonságos a ...
infovilag.hu/hir-9422-nem_mindig_ved_kezben_tartott_gyertya.html

sajnos nem tudom a cikket elolvasni, mert rálépve erre a weblapra
a gépem resetel, de így első ránézésre elég vad okokat olvasnék

mert pl. általános iskola 5. osztályában ennek az ellenkezőjét mutatják be
a tanárok is

Különbség: a levegőben ég a gyertya, CO2 -ban elalszik, CO2 nehezebb a
levegőnél,
.. A kilélegzett levegő CO2 és víz-tartalmának kimutatása ...
www.gorogok.hu/iskola/pedprogram/tantargyak/termismeret5.doc

ezek is  hihetőbbek:
--------
A szén-dioxid okozta mérgezés tünetei: míg a szén-dioxid alacsony, 4-5
százalékos koncentrációban a légzőközpont működését serkenti - gyakoribb, mély
lélegzetvételre késztet, - az ennél töményebb, húsz százalék feletti
koncentrációjú CO2 gáz bénítja a légzőközpontot, vagyis légzésleállást okoz.

Ha saját bor készítésére adják a fejüket, a laikusoknak is tudniuk kell, hogy
a must forrásakor a pincehelyiségekben vagy a szellőzés nélküli kisebb
kamrákban mérgező gázok keletkeznek, és azok az emberre veszélyesek. Vigyázni
kell arra, hogy az elsősegélynyújtó is bajba kerülhet, ha lehajol a földön
fekvő eszméletlen beteg mellé.

A régi, jól bevált gyertyás módszer ma is használható: az égéshez oxigén kell,
a gyertya lángja pedig már a 10 százalék szén-dioxidot tartalmazó gáztérben is
elalszik. Ezért a gyertyát a pince padlójához közelítve megvizsgálhatják,
van-e veszélyes anyag a pince légterében. Ha égve marad, nincs veszély.

http://www.hazipatika.com/services/betegseglexikon/view/Gazmergezes?id=400