[Epitesz-barkacs] Tükrös parabola teszt

SirLeslie sirleslie.gm at gmail.com
2010. Sze. 5., V, 12:33:20 CEST

Sziasztok!

Végre naposabb idő van errefelé - felhőátvonulásokkal. Fél liter víz volt egy
nagy konzervesdobozban (kissé bekormozva) - hőszigetelés nélkül, így
felhőátvonulásokkor a szél hűtőtte rendesen a vizet. A tányért kézzel
pozicionáltam, így korántsem lehetett egészen pontos a követés - konzervesdoboz
aljára céloztam a fókuszponttal (amint elérte a fókuszpont a doboz oldalát
egyből "morogni" kezdett (biztos voltak kisebb buborékok, de nem tudtam
megnézni)). Egy digitális szenzorral mértem a hőmérsékletet (a víz tetején), az
eredmény a következők szerint alakult:

0. perc: 15.8C
1. perc: 40.3C
2. perc: 48.9C
3. perc: 58.6C
4. perc: 72.7C - innentől kezdődőtt az átvonulás (a hőntartáshoz elég ahogyan
látható alább)
5. perc: 62.6C
6. perc: 70.8C
7. perc: 69.7C
8. perc: 68.9C
9. perc: 77.8C
10.perc: 78.4C - ezután volt egy rövid felhőszünet...de nem sokáig.
11.perc: 83.0C - itt már jobb volt a "felhő<>tiszta ég arány", de nem tudott már
~10C/perc lépcsőben melegedni.
12.perc: 84.1C
13.perc: 85.5C
14.perc: 91.9C - 92C foktól már folyamatosan buborékozott a víz.
15.perc: 93.1C - itt elvettem a "fűtést
15:25-nél csak 82.6C volt a víz teteje.

Laci