[Epitesz-barkacs] energiatakarekos ego kapcsolasi szama?

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2010. Sze. 6., H, 06:58:39 CEST

Auth Gábor  <auth.gabor at javaforum.hu> 2010.09.05. 22:31:02 +2h-kor írta:

> Halihó!
>
> 2010. szeptember 5. 21.46.04 dátummal Mágus Bérprogram Demo az alábbiakat
>
>   Szerintem erre senki nem tud pontos választ adni.
>
>   Az élettartamra annyit, hogy a panelház folyosójának végén van a lakásunk,
> ez a folyosórész ablaktalan, a végén van egy olyan foglalat, amelyben
> naponta
> 24 órában világított az izzó, a beköltözésünk után két hétig egy 25W körüli

korábban csak a "villanykörte helyettesítőket" vettem (és azok közül 1 volt
1400Ft-os) a többi
"csak boltajtóig tartó garanciás" max 300Ft-ost

de találtam egy megoldást egy beltéri  asztali világításra, és ablaktalan
folyosórészhez is
jó lehet:

Halogén kültéri fényvető + kompakt 20W-os (ez kb 150Wattos wolframosnak felel
meg)
de 4200Kelvines ( délelőtti napfény :-) )

egy 1000Ft a fényvető + 1600Ft ez a spec foglalatos
http://www.hyperelektro.cz/photos/original/38959-usporna-zarivka-r7s-lin-230v-
20w-118mm.jpg

ez a furcsa alakú sokkal "jobban passzol" a fényvető fókuszához, mint ezek:
http://www.viva.bg/thumb.php%3Fsrc%3Dres%252Fpub%252FFLOLUX.jpg%26size%3D100x1
00

az egyik ilyen fényvetővel 25cm-ről világítva az asztalt olyan jellegű a
4200Kelvinessel,
mintha félnapos időben lennék az udvaron
(korábban egy 150Wattos wolframos halogénnel világítottam meg az asztalt
szintén 25cm-ről, de ott a kezemnek túl meleg volt )

a másik ilyet meg a konyhai ablak fölé, a plafon és az oldalfal sarkába
szereltem
( a délkeleti ablakhoz délután már alig jön be fény az ablakon )

> normál izzó, aztán a kiégése után kicseréltem egy olcsóbb 13W-os (<1eFt)
> Philips kompaktra, azóta eltelt egy év, és még mindig világít (közel 9000
> órája, pedig ez nem a 10.000 órás kompaktok ártartománya volt). Vannak a
> lakásban olyan - szintén olcsóbb - kompakt fénycsövek, amelyeket 8 éve
> vettem,
> és vegyes "terhelést" kaptak, sok esetben napi egy-két órát világítottak,
> sok
> esetben pedig 1-2 percre kapcsoltam csak fel.
>
>   Egyébként kíváncsian várom, hogy mennyit bír a folyósói kompakt... :)

ezt az 1600FT-os fényvetős kompakt óránként csak 1Ft-ot fogyaszt,
egy 100-as villanykörte meg 5 Ft-ot, a 150Wattos vonal-halogén meg 7,50-et

ha csak a 100-as 5Ft/óra delejes villanykörtéhez képest 4Ft
energiamegtakarítást veszek,
akkor a 400-adik órában már nullszaldós leszek,

sőt, a levélírás közben a lidlis mérőre tettem, és csak 16Wattost mutat

legalábbis nekem ez a 4200K napfényes a nyerő,  a 2600K villanykörte sárgaságú

volt az, ami miatt berzenkedtem a kompaktoktól