[Epitesz-barkacs] funyirokes elezese

szepygab at gmail.com szepygab at gmail.com
2010. Sze. 6., H, 07:06:46 CEST

jhidvegi írta 5 Sep 2010  23:46 levelében:
> Tök éles késeim vannak, de valószínű kisebb élszöggel, és sima
> oldalfelületekkel.
> A kellemetlen jelenség, hogy pl ha hagymát vagy paradicsomot, almát... vágok,
> akkor a levágott rész feltapad a késre, aztán amikor a következő réteget vágom,
> potyog összevissza.
A sima oldalfelület az oka.
Lehet kapni olyen késeket, aminek a pengéje oldalán hornyokat
köszörültek, vagy nagyobb darabokat kistancoltak a pengéből.
Mindegyiknek az a logikája, hogy csökkenti a tapadási felületet és
segít levegőt beengedni a szelet alá.

> Ez sok időt elvesz, mert minden vágásnál le kell húzni róla.
Én csak minden harmadiknál húzom le - közvetlenül a serpenyőbe.

Üdv

szepygab
http://jokaja.hu