[Epitesz-barkacs] komposztaprito

SZIGETI Szabolcs szigi at ik.bme.hu
2010. Sze. 6., H, 08:54:58 CEST

Meg kellene hozzá olyan doboz, ami megvezeti az ágakat, különben egyszerűen
oldalra el fogja lökni. Illetve olyan kést kéne rárakni, mint ami a
komposztaprítón van,és akko rszép apró darabokra tudná vágni (olyasmi van
rajta, mint a konyhagépen az uborkaszeletelő, tehát nem csak a világba lóg
bele a penge, hanem van mögötte egy lap is.

Akkor már csak egy megfelelően erős motor kell, és kész akomposztaprító. Ja,
meg az aprítón van jópár biztonsági megoldás, amivel megakadályozza, hogy
magas fehérjetartalmú komposztot csináljál, egy jólirányoztt mellényúlással.

Magyarul, az említett barkácsolásból nem lenne más, mint egy erősen
veszélyes, a célnak kevésbé megfelelő eszköz, amivel csak kínlódás lenne.

Nekem van olyan komposztaprítóm, amilyen az általad küldött képen van, és az
is elég kényes. Lágyszárú növényt nem érdemes belerakni, mert csak eltömi,
igazából a náhány centi átmérőjű fásszárú dolgokat aprítja nagyon szépen
(úgy van megcsinálva, hogy vastabaggab nen is lehet beledugni) ha sok ilyen
keletkezik a kertben, akkor van értelme, mert mehet a komposztba. Két
rózsabokorért nem érdemes vesződni, azt a pár szál nyesedéket egyszerűbb
elégetni..

Szabolcs